Ohiko galderak
- Aukeratutako moduluen taldeetan matrikulatutako ikasleek enpresa edo erakunde parekatu batean egin ahal izango dute prestakuntza, modulu-multzo hori amaitzen denean eta modulu horiek gaindituta daudenean edo aldi berean matrikulatuta dauden moduluen multzo hori ikasten ari diren bitartean.
- Ikasleen zirkunstantzia pertsonalengatik ezin badu aldi berean egin, zikloko modulu guztien taldekatzea gainditzearen amaieran egin ahal izango ditu, betiere gaindituta badaude.
Enpresako tutoreak eta ikastetxeko tutoreak elkarrekin erabakitzen dute ikasleak lantokian zer zati egin behar duen eta ikasgelan zer zati egin behar duen. Bi pertsonek prestakuntza planifikatzeko duten lehen bileran, enpresako tutoreak enpresan garatzen diren zeregin nagusiak azal ditzake, eta ikastetxeko tutoreak, prestakuntza-zikloa ondo ezagutzen duenez, zeregin horiek lanbide-modulu (edo irakasgai) desberdinen ikaskuntza-emaitzekin bat etor daitezen gida dezake, enpresan jarraitu ahal izango den prestakuntzaren zatia zehazteko.
Zikloko lehen mailako modulu guztiak enpresetako egonaldira joango dira.
- Moduluko irakasle bakoitzak baloratuko du, ikastaroaren programazioa egiterakoan, zer ikaskuntza-emaitza edo emaitza zati ikusi ahal izango diren enpresako egonaldian. Lantokiko Prestakuntzako tutoreak eta zikloko koordinatzaileak egiaztatuko dute erdi-mailako eta goi-mailako zikloetako lanbide-moduluen eta oinarrizko mailako zikloetako lanbide-esparruko moduluen ikaskuntza-emaitzen % 10 eta % 20 artean ikusiko direla enpresan, araubide orokorrean.
- Araubide intentsiboan, curriculumaren iraupen osoaren % 35 baino gehiago eta % 50 baino gutxiago iraungo du, hau da, 701 ordu eta 999 ordu artean, eta zikloko lanbide-moduluen ikaskuntza-emaitzen % 30 jasoko du gutxienez.
- Enpresara doazen ikaskuntzaren emaitzak.
- Tenporalizazioa.
- Enpresako egonaldiaren ebaluazioa.
- Enpresako egonaldia berreskuratzea.
- Behar espezifikoak dituzten pertsonentzat hartutako neurria.
- 2 deialdi enpresetako egonaldi pakete bakoitzeko. Ikasleak lehen mailan sartzen badira enpresara eta gainditzen ez badute, bigarren mailan berreskuratu beharko dute. Bigarren mailan 2. mailako enpresako egonaldia etengo balu, hirugarren mailan berreskuratu beharko lituzke.
- Baldintzak ez betetzeagatik enpresako 1. egonaldira sartzen ez diren ikasleek enpresako egonaldi-ordu guztien bi deialdi izango dituzte. 2. mailan 1. deialdia bertan behera utziko balu, 3. mailan berreskuratuko litzateke.
Egin beharreko prestakuntza prestakuntza-plan batean jasotzen da. Plan hori dokumentu propio bat izan daiteke, edo lankidetza-hitzarmenean sar daiteke.
1957ko uztailaren 26ko Dekretua, arriskutsuengatik edo osasungaitzengatik emakumeei eta adingabeei debekatutako Industria eta Lanei buruzkoa, da, Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko Legearen 27. artikuluarekin batera, lanean adingabeak babesteari buruz indarrean dagoen araudi bakarra. Dekretu honetan jarraibide orokor batzuk ematen dira 18 urtetik beherakoentzat lan jakin batzuk debekatzeari buruz. Emakume langileei buruzko dekretu honen zatia indargabetuta dago.
Ikastetxean eta enpresetan prestakuntza teorikoa eta praktikoa eskain daiteke. Hala ere, ez dago enpresetan prestakuntza teorikoa emateko betebeharrik; izan ere, ez da ohikoa, baina beharrezkoa bada gerta daiteke.
Bai, besteren konturako langileekin parekatzen direlako, urriaren 24ko 1493/2011 Errege Dekretuak, prestakuntza-programetan parte hartzen duten pertsonak Gizarte Segurantzaren Araubide Orokorrean sartzeko baldintzak eta baldintzak arautzen dituenak, ezarritakoaren arabera.
Arriskuak prebenitzeko ikastaroa ezin da lortu beste erakunde batean beste ikastaro bat eginez. Ikasleek eten egiten badute zikloan ebaluatzen den arriskuen prebentzioari buruzko ikastaroa, ezin izango dute enpresara joan ikastaroa lortu arte.
Ikasleak txandakatzea (15 egun lehenago itzultzea).
- Eguneko, asteko eta hileko tarteetan.
- Sekuentzia bakarra.
Aukera egongo da Lanbide Heziketa Planifikatzeko eta Integratzeko Zerbitzuaren baimenarekin txandakatzerik ez egiteko. Horretarako, zer eskatu egongo da, hasi baino 15 egun lehenago gutxienez justifikatuta.
Oro har, ikasleek ezingo dituzte astean 40 ordu baino gehiago egin enpresetan.
Erregimen intentsiboan, txandakako prestakuntza-kontratua nahitaezkoa denez, honek dioenari adi egon behar da: gaueko lanak eta txandak prestakuntza-jarduerak beste aldi batzuetan egin ezin badira soilik onartzen dira, jardueraren izaera dela eta. Araubide orokorraren kasuan, garapen-araudia hartu beharko da kontuan, eta LHko zentroarekin hitzartu beharko da, administrazio eskudunak ezarritakoaren arabera.
Nolanahi ere, gauekotasuna egin dezaketen ikasleek 18 urtetik gorakoak izan behar dute, Lanbide Heziketako Plangintza eta Integrazio Zerbitzuaren baimenarekin.
Enpresako prestakuntza-faseak enpresa bakoitzak telelanari dagokionez ezarrita dituen baldintzak baliatu ahal izango ditu, telelana arautzen duen araudiaren arabera (659/2023 Errege Dekretuaren 9.8 artikulua).
Bai, baldin eta enpresarekin aldez aurretik adosten bada, programazioan jaso bada eta RAEn adierazten bada (Enpresako ikasleen zerrenda). Gainera, Lanbide Heziketa Planifikatzeko eta Integratzeko Zerbitzuaren baimena behar da.
Enpresako tutoreak, lehenik eta behin, egoera barrutik bideratzen saiatu behar du. Jarrera txarrak jarraitzen badu, ikastetxeko tutoreari jakinarazi behar dio, hartu beharreko neurriak adosteko.







Lanbide Heziketak honako helburu hauek ditu hezkuntza-sisteman:
Lanbide Heziketa ikasleei lan-merkatura bideratutako gaitasun praktikoak eta trebetasun teknikoak emateko diseinatutako hezkuntza-sistema da. Eredua etengabe egokitu da merkatuaren eskarietara, eta, ondorioz, azken urteotan ospe handia hartu du eta programa guztietako matrikulak nabarmen igo dira.



Lanbide Heziketa Dualaren modalitateak enpresako eta prestakuntza-zentroko irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuak konbinatzen ditu. Haren ezaugarri nagusia da ikastetxearen eta enpresaren arteko ikas-ekinezko erregimenean egiten direla, lantokian eta ikastetxean egonaldiak eginda, ordu- eta egun-kopuruei dagokienean iraupen aldakorra izan dezaketenak.
LHk izaera duala izateak esan nahi du ikasketen prestakuntza-edukia LHko zentroaren eta enpresaren artean banatzen dela, eta ikasleak bi lekuetan jasotako prestakuntza ebaluatzen dela.
LHko eskaintzan bi erregimen edo modalitate daude, eta bi-biek izaera duala dute: LH orokorra eta LH intentsiboa.








Ezagutzak transmititzeko, prozesuan gidatu eta laguntzeko, entzuteko, ulertzeko eta konfiantzazko giroa sortzeko funtsezko gaitasuna. 

Sortzen diren gorabeherak, ezustekoak eta egoera berriak planifikatzea, programatzea eta lehenestea, eta horietara moldatzea.