Prestakuntza-prozesu
osoan lagunduko dizugu

Ezagutu LH sakonki

A

Enpresako tutorea

B

Ohiko galderak

C

Dokumentazioa

D

Laguntza behar al duzu? Kontaktatu

© 2025 • Web by EncomunicacionLegala

Aurretik

Ikusi zer jakin eta egin behar duzun zure enpresan ikasleen prestakuntza-aldia hasi baino lehen

1 HAUSNARTU

2 PLANIFIKATU

3 HAUTATU

Aurretik

Ikusi zer jakin eta egin behar duzun zure enpresan ikasleen prestakuntza-aldia hasi baino lehen

1 HAUSNARTU

2 PLANIFIKATU

3 HAUTATU

1 Hausnartu

Nondik hasi? Enpresan LH ezartzeko lehen urratsak

Ikasleak zer prestakuntza-eremutan trebatuko diren erabakitzea, talentua erakarri nahi den enpresaren produkzio-sektorearen edo zeharkako jardueren arabera (adibidez: administrazioa edo nazioarteko merkataritza). Horretarako, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren edo Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioaren webguneek jasotzen duten informaziora jo daiteke.

LH ikastetxe batekin harremanetan jartzea, zuzenean edo Hezkuntza Departamentuaren edo bitarteko erakunde baten bidez (enpresa-elkarte bat edo Merkataritza Ganbera esaterako), eta Lanbide Heziketako proiektuetan parte hartzeko interesa adieraztea. Prestakuntza zein heziketa-ziklotan emango den argi izanez gero, aipatutako webguneetan bila daitezke ziklo hori eskaintzen duten zentrorik hurbilenak, edo departamentura edo bitarteko erakunde batera jo aholkularitza eske.

LH orokorra eta LH intentsiboaren artean aukeratzea, eta hautatutako erregimena eskaintzen duten ikastetxeak bilatzea.

Enpresaren tamainaren araberakoa bada ere, erakunde txiki eta ertainen kasuan, komeni da hasiera batean proiektu bakar batean parte hartzea eta pertsona bakarra trebatzea, pixkanaka LHren funtzionamendua eta enpresa prestatzaile bihurtzeak zer dakarren ezagutu eta probatzeko. Normalean, ikasleen ratioa enpresako langile-kopuruaren araberakoa da.

Plantillako kideen artean enpresako tutoretza egingo duen pertsona, eta, hala badagokio, etorkizuneko ikasleen prestatzaile izango dena edo direnak aukeratzea. Erakundeak lan horiek egin ditzaketen hainbat profesional baditu, interesgarria izango litzateke lanbidea teknikoki menderatzeaz gain, prestakuntza jasotzeko motibazioa eta zeharkako gaitasunak dituzten pertsonak aukeratzea.

«Enpresako egonaldian» eskuratutako prestakuntza ikasleek enpresetan nahitaez egin beharreko prestakuntza-praktikaldia da. Prestakuntza horren ezaugarririk garrantzitsuena enpresaren ingurune errealean garatzen dela da. Bertan, ikasleek, ikastetxeko tutoreek eta enpresak horretarako izendatutako arduradunek orientatuta eta aholkatuta, prestakuntza-planean finkatutako zereginak egiten dituzte.

Horretarako, ikastetxeak eta enpresak lankidetza-akordio edo -hitzarmen bat sinatu behar dute, txandakatze-erregimeneko LH dualeko proiektuak garatzeko.

  • Hitzarmen-eredua. Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua

Tutoreak aldez aurretik bere buruari egin behar dizkion galderak eta gogoetak

Behin enpresako tutoreak LH zer den dakienean, interesgarria da aldez aurretik zenbait galdera egitea bere buruari, bere eginkizun berriei hobeto aurre egin ahal izateko. Besteak beste, ikasleak hartzeko eta prestatzeko ekimenaren jatorria zein den galdetu beharko lioke bere buruari:

  • LHko ikastetxe bat, dela enpresarekin aldez aurretik lankidetza dagoelako, dela enpresarengana jotzen duelako prestatzaile izan dadin proposatzeko.
  • Administrazioa – kasu honetan, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentua–, prospektore-talde bat baitu enpresak ikasleen prestakuntzan inplikatzeko edo sektore edo lurralde-eremu jakinetan proiektuak abiarazteko, eta produkzio-sarearekiko harremana gidatzeko.
  • Bitarteko erakunde bat, besteak beste, LH bultzatzea helburu duena, bere enpresa-bazkideei haien premietara egokituta dagoen talentu kualifikatuaren bilaketan laguntza emateko bitartekari gisa.
  • Enpresa bera, prestakuntza-modalitate horretan interesa duelako.

Prestakuntza eskaintzeko arrazoiak askotarikoak dira, baina gehien-gehienak lotuta daude:

  • Erakunderako talentua erakartzea, belaunaldiarteko erreleboaren bidez edo lantaldea handitzearen bidez. Horrela, etorkizuneko hautaketa-prozesuetatik eratorritako kostuak aurrezten dira.
  • Erakundearen beharren arabera prestatutako profesionalak izatea, eta prestakuntza-zikloaren curriculumean jasotako prestakuntza osagarria ere eskaintzea.
  • Etorkizuneko langileari enpresaren printzipioak eta balioak transmititzea.
  • Aire freskoa erakartzea erakundera, bai gaitasun teknikoei dagokienez, bai zeharkakoei dagokienez.
  • Belaunaldi berriak prestatzea, gizarte-erantzukizunagatik edo produkzio-sektorearen kontzientziagatik, eta sektore horrek behar bezala prestatutako profesionalen poltsa bat izatea.

Hauek dira ikaslearentzako abantailak:

  • Lan eginez ikasten du, sektoreko profesionalen eskutik.
  • Enpresa- eta lan-munduarekin kontaktua du; gehienetan, lehen aldiz.
  • Motibazioa areagotzen du.
  • Lan-aukerak hobetzen ditu.
  • Bere prestakuntzarekin eta lanarekin lotutako zeharkako trebetasunak garatzen ditu, hala nola antolakuntza eta moldaerraztasuna.
  • Modu praktikoan egiaztatzen du ikasten ari den hori uste zuena dela eta bere interesekin bat datorrela.
  • Gizarte Segurantzan kotizatzen du.

Modalitate intentsiboan, gainera, enpresan emandako prestakuntza-denboraren araberako ordainsaria jasotzen du.

Tutore edo prestatzaile izateko erabakia sarri ez da norberarena izaten, enpresarena baino. Horregatik, interesgarria da ikasleak laguntzeak zer onura dituen jakitea:

  • Etorkizuneko profesionalen belaunaldiak prestatzea, eta hori oso atsegingarria izan daiteke.
  • Gaitasun didaktikoak eta zeharkako gaitasunak garatzea, besteak beste, komunikazioa, pertsonen arteko harremana eta antolaketa.
  • Ikasleen ekarpenekin aberastea, gauzak egiteko modu berriei buruzko ekarpenak egin eta egungo jarduteko moduak zalantzan jar baititzakete.
  • Enpresaren aintzatespena jasotzea, eguneroko zereginari gaineratutako lan berriagatik.
  • Hezkuntza-mundua ezagutzea eta harekin lankidetzan aritzea, eta norberarentzat, gainerako langileentzat edo senide eta lagunentzat prestakuntza-aukera berriak ezagutzea.

Enpresako tutoreak edo prestatzaileak hainbat baliabide ditu bere zeregin berriei heltzeko:

  • Ikastetxeko tutorea: bere lanbidea eta hezkuntzaren arloko hiztegia menderatzen ditu, eta, beraz, tutoreari bere funtzio berrian laguntzen dio, bereziki, alderdi burokratikoetan eta ikasleen ikaskuntza baloratzean.
  • Web-plataforma hau eta eskuliburuak, LHko tutore bihurtzeak zer esan nahi duen jakiteko aukera ematen diotenak.
  • Bitarteko erakundeak: enpresei laguntzeko eta aholkuak emateko eginkizunen artean, batzuek ekintza espezifikoak eskaintzen dizkiete enpresako tutoreei, esaterako LHko ikastetxeekin harremanetan jartzeko edo bizipenak partekatzeko jardunaldiak edo berariazko materialak sortzea.
  • Enpresa-tutoretzako ikastaroak eta prestakuntza: Hezkuntza Departamentuak eta bitarteko erakundeek prestakuntza-saiok antolatzen dituzte, oraindik derrigorrezkoak ez badira ere, oso gomendagarriak direnak. Erakunde batzuek ziurtagiriak ere ematen dituzte amaitzean, baita enpresa prestatzailearen zigiluak ere ordezkatzen duten enpresari.

Nola planifikatu prestakuntza?

Trebatzen ari den pertsona bakoitzak prestakuntza-plan indibidual bat izan behar du. Hezkuntza Departamentuak adieraziko du nola eta noiz egin behar den plan hori. Ikastetxeko eta enpresako tutoreek prestakuntza-plana nola banatu adostuko dute:

  • Edukien banaketa: Curriculumak barne hartzen dituen ikaskuntza-emaitzetatik zein eduki jorratuko diren lantokian eta zein ikasgelan.
  • Prestakuntzaren
  • Timing-a eta ordutegiak: Enpresako prestakuntza-aldiak noiz izango diren.

Tutoretzako arduradunen arteko topaketaren aurretik, gomendagarria da enpresako tutoreak gogoeta egitea lantokian egin ohi diren zereginei buruz, bai eta ikaslea trebatu nahi den zereginei buruz ere. Enpresaklanpostuaren deskribapen bat badu, abiapuntu bikaina izan daiteke curriculuma arin banatzeko.

Prestakuntza planifikatzeko bileran, enpresako tutoreak erakundean garatzen diren jarduera nagusiak zein diren azalduko du, eta ikastetxeko tutoreak, prestakuntza-zikloa (D gradua) ongi ezagutzen duenez, enpresako zereginak eta lanbide-moduluak (B gradua edo irakasgaiak) bateragarri egiten lagunduko dio, enpresako prestakuntzari dagokion atala zehazteko.

Heziketa-zikloak iraun ohi dituen bi urteetan enpresan egin beharreko prestakuntza-orduen kopurua aukeratu den erregimenaren araberakoa (orokorra edo intentsiboa) izango da, eta ikastetxeko tutoreak ziurtatu beharko du banaketak araudiak ezartzen dituen ehunekoak betetzen dituela eta enpresan eta ikastetxean emandako edukien batura bat datorrela curriculumean aurreikusitako guztizko ordu-kopuruarekin.

Funtzioak, zereginak, moduluak eta emaitzak

Enpresako tutoreak enpresan zer egin ohi den aztertu beharko du.

  • Aztertzea: Ikaslearen etorkizuneko prestakuntzarekin lotura duen lanpostuaren edo lotura izan dezaketen beste postu batzuen funtzioak zeintzuk diren zehaztea.
  • Funtzio horiek eguneroko zeregin zehatzetan xehatzea: Funtzio bakoitzean egiten dena eta hori egitea nola lortzen den urratsez urrats adieraztean datza.
Funtzioen eta eginkizunen adibide praktikoa

Lanbide- edo prestakuntza-modulua Lanbide Heziketako curriculuma antolatzeko oinarrizko unitatea da. Testuinguru horretan, arloaren, irakasgaiaren edo jakintzagaiaren sinonimotzat har daiteke.

Enpresako tutoreak funtzioak eta zereginak zehaztu eta gero, enpresan egiten denaren deskribapena eta etorkizuneko ikaslea egiten ari den prestakuntza-zikloko edukiak (D gradua) alderatu behar ditu.

Alderaketa hori ikastetxeko tutorearekin batera egiten da, bera baita prestakuntza-edukian aditua. Enpresako tutoreak eta ikastetxeko tutoreak elkarrekin erabakiko dute zer zati egin behar duen ikasleak lantokian eta zer zati ikasgelan. Ikastetxeko tutoreak, heziketa-zikloa ongi ezagutzen duenez, zeregin horiek lanbide-moduluen (edo irakasgaien) ikaskuntza-emaitzekin bat etor daitezen gida dezake, enpresan egin ahal izango den prestakuntzaren atala zehazteko.

Une egokia da enpresako tutoreak ezagutzen ez dituen termino guztiak galde eta argi ditzan, hezkuntzako «jargoiaren» parte baitira, eta ez baitute zertan enpresako eguneroko lanarekin lotuta egon behar.

Ikaskuntza-emaitzak ikasleek irakaskuntza-unitate edo ikasturte baten amaieran jakin eta egiteko gai izan behar dutenaren deskribapen argiak eta zehatzak dira. Ezagutzak (barneratutako informazioa), trebetasunak (ezagutzak eta teknikak aplikatzeko trebetasuna) eta gaitasunak (lan-testuinguruetan trebetasunak eta ezagutzak baliatzeko erakutsitako gaitasuna) dira.

Ebaluazio-irizpideak ikasleek ikaskuntza-emaitzak lortu al dituzten ebaluatzeko erabiltzen diren neurriak dira.

Praktikan, ohikoena da ikastetxean osorik ematen diren moduluen ikaskuntza-emaitzak egotea; besteen kasuan, berriz, zati bat ikastetxean ematen da, eta beste bat enpresan.

Adibidea:
Enpresako zeregina
Lanbide-modulua (irakasgaia)
Moduluko ikaskuntza-emaitzak
Ikastetxeko prestakuntza
Enpresako prestakuntza
Produktua ongi jarrita dagoela kontrolatzea, salmenta-estrategien arabera
Salmenta-puntuaren dinamizazioa
Produktuak salmenta-puntuan kokatu, ikusgai jarri eta birjartzen ditu, merkataritza-irizpideei, segurtasun-baldintzei eta indarrean dagoen araudiari jarraiki
X
Produktua ongi jarrita dagoela kontrolatzea, salmenta-estrategien arabera

Salmenta-puntuaren dinamizazioa

Merkataritza-azalera antolatzen du, espazioen optimizaziorako teknikak eta segurtasun- eta higiene-irizpideak aplikatuz
X

2 Planifikatu

3 Hautatu

Nola egiten da hautaketa?

Erakundearekin hobekien bat datozenak aukeratzea ezinbestekoa da proiektuak arrakasta izan dezan.

Hautaketa ikastetxeak egingo du, hark ezagutzen baititu ikasleak eta lanpostu eta enpresa bakoitzera hobekien bat datozen gaitasunak. Ikastetxeak ikasleak esleitzen dizkie enpresei, bi-bien ezaugarrien arabera eta enpresek bilatzen duten profilari buruz emandako informazioaren arabera.

Enpresek hautaketa-prozesuan parte hartzen dute kasu puntualetan eta ezohikoetan, ikastetxeak informazio gehigarria behar duenean, esate baterako, aholkularitza nahi duenean edo kasu espezifiko batzuetan. Kasu horietan, gomendagarria izan daiteke hautaketa-prozesuan enpresako tutoreak parte hartzea, bera izango baita enpresako prestakuntzaren arduraduna.

Hautaketan, LHko ikastetxea ezinbesteko eragilea da, ikastetxeko tutoreak eta irakasleek ikaslea ezagutzen dutelako; izan ere, kasu gehienetan, ikasleak ikasturteko lehen hiruhilekoa gutxienez ikasgeletan igaroko du.

Hautaketa eta ondorengo esleipena egiteko, oso lagungarria da enpresak ikastetxeari jakinaraztea haientzat funtsezkoak diren eta enpresa/ikaslea hobeto doitzea eragin dezaketen oinarrizko eta/edo zeharkako gaitasunak. Izan ere, araudiak berak kontuan hartu beharreko gaitasunak aipatzen ditu, besteak beste, talde-lana, erabakiak hartzeko gaitasuna, berrikuntza eta sormena. Informazio hori laburpen-fitxabatean jaso daiteke. Bertan, enpresak LHko bere proiektuaren datu esanguratsuenak bilduko ditu, kontuan hartuta, gainera, ikasleak hautaketa egiteko irizpideak ezagutu behar dituela eta behar bezala dokumentatu behar direla:

LH proiektuaren laburpen-fitxaren adibidea
Enpresaren izena …………………………
Helbidea …………………………
Webgunea …………………………
Enpresaren jarduera nagusia …………………………
Enpresako tutorearen datuak …………………………
Prestakuntza zein espezialitatetan jasoko den …………………………
Zenbat ikasle hartzea aurreikusten den …………………………
Zer modalitatetan parte hartzen duen (orokorra edo intentsiboa) …………………………
Enpresan harrera egiteko aurreikusitako data …………………………
Enpresan prestakuntza jasotzeko aurreikusitako aldiak …………………………
Aurreikusitako prestakuntza-ordutegiak …………………………
Funtsezko gaitasunak (oinarrizkoak eta/edo zeharkakoak) …………………………
Beste datu garrantzitsu batzuk …………………………

Enpresak badaki zein lanpostutarako eskainiko duen prestakuntza. Baliteke lanpostuaren deskribapen bat izatea edo, arestian esan den moduan, prestakuntza planifikatzean funtzio eta zereginei buruzko hausnarketa-ariketa balia dezake. Informazio hori ikastetxeari helarazi beharko dio prestakuntza-aldia hasi baino lehen.

Ikastetxeak hautaketa egiteko, funtzio eta zeregin horiek behar bezala betetzeko beharrezkoak diren gaitasunak adierazi behar dira. Ikasleak lan-eskarmenturik gabeko gazteak izan ohi direnez, batez ere oinarrizko edo zeharkako gaitasunei erreparatuko zaie, ez lanbidearen berezko teknikei, haietan trebatzen ari baitira hain zuzen ere.

  • Oinarrizko gaitasunak: Testuinguru soziokultural jakin batean, pertsonei gizartean normaltasunez aritzeko aukera ematen dietenak dira. Gaitasun horiek Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eskuratu beharko lirateke, hala nola irakurketa-idazketa norberaren hizkuntzan, kalkulu funtzionala, atzerriko hizkuntza menderatzea eta informatikako oinarrizko ezagutzak.
  • Zeharkako gaitasunak: Askotariko konplexutasuneko lan-egoerei erantzuteko elkarreragiten duten espektro zabaleko gaitasunak, trebetasunak eta jokaerak dira, eta, gainera, lanbideen artean duten transferigarritasun handiagatik nabarmentzen dira. Mota honetako gaitasunen artean, antolakuntza, moldagarritasuna eta talde-lana daude. Lanpostuaren zeharkako gaitasunei buruz hausnartzerakoan, interesgarria da etiketatik harago joatea (aipatutako antolakuntza, moldaerraztasuna edo talde-lana) eta beha daitezkeen portaeretan pentsatzea.

Ohiko galderak

Dualeko praktiketako ikasleentzat baliagarriak al dira dagoeneko ikastetxean dauden hitzarmenak?2025-03-31T16:05:29+02:00

Ez. DUAL prestakuntza berriko praktiketarako, graduko hitzarmen berria egin behar da.

  • Bigarren mailako ikasleekin LP tradizional baterako hitzarmen berri bat eginez gero, 2024-2025 ikasturterako hitzarmen zaharra eta gehigarria egin beharko dira. Eredu horrek LPko eredua iraungi arte balioko du.
  • Hitzarmen dualaren eredua zaharragoa bada, 4 urtez izango da baliozkoa. Iraungitzen denean, graduko hitzarmen berriak egingo dira.
Enpresako egonaldia baliozkotzen duen ikasleak ikastetxera joan behar al du? Eta salbuespen partzialean?2025-03-31T16:04:34+02:00

Lantokiko Prestakuntzan gertatzen zen bezala, enpresako egonaldia salbuetsita duten ikasleek ez dute prestakuntza-zentrora joan beharko enpresan egon beharko luketen egunetan, ez erabateko salbuespenean, ez partzialean, baldin eta ikastetxean prestakuntza gainditu badute.

Ba al dago prestakuntza dualarekin praktikak egitetik salbuesteko aukerarik? Zeintzuk dira baldintzak?2025-03-31T16:03:52+02:00
  • Bai, enpresan egonaldia egitetik salbuesteko aukera dago. Lanbide Heziketako Sistemaren antolamendua garatzen duen uztailaren 18ko 659/2023 Errege Dekretuaren 161. artikuluaren arabera, enpresa edo erakunde parekatuko prestakuntzatik erabat edo partzialki salbuetsita geratu ahal izango dira honako hauek: C eta E mailetarako lanaldi osoko sei hilabeteko lan-esperientzia edo horren baliokidea egiaztatzen dutenak, eta egindako prestakuntzarekin bat datorren lanaldi osoko urtebete edo horren baliokidea egiaztatzen dutenak. Horretarako, aurreko bost urteetako lan-esperientzia aurkeztu ahal izango da.
  • Salbuespen-eskaera lehenengo mailatik aurkeztu ahal izango da. Lan-esperientziaren justifikazioa uztailaren 18ko 659/2023 Errege Dekretuaren 177. artikuluaren 3. apartatuan ezarritakoaren arabera egingo da.
Nola esleitzen dira ikasleak enpresako prestakuntzarako?2025-03-31T16:02:56+02:00
  • Prestakuntza-zentroak, ikasturtearen hasieran, ikasleak enpresari esleitzeko prozeduran erabili beharreko irizpideak ezarriko ditu, ikasturte-hasierako jarraibideetan adierazitako jarraibideei jarraituz.
  • Irizpideak modulu bakoitzaren hitzarmenean eta programazioetan jaso behar dira. Ziklo bakoitzeko curriculum-proiektuan irizpide horiek jasotzen dituen dokumentu bat jaso ahal izango da, hitzarmenetan sartu behar ez izateko. Kasu horretan, dokumentu horren kopia bat eman beharko zaie enpresari eta ikasleei.
Dualarekin egindako praktiketako orduei dagokienez, markatu al da lehen ikasturtean egin beharreko gutxieneko ordu-kopurua?2025-03-31T16:02:08+02:00

Erregimen orokorrean.

  • Erdi-mailako eta goi-mailako zikloetarako, orduen % 25 eta % 35 arteko iraupena izango du. Hau da, 500 eta 700 ordu artean. Ordu horietatik, lehenengo ikasturtean % 20 eta % 50 artean egin beharko da.
  • Oinarrizko Graduko Zikloetarako, zikloko ordu guztien % 20 iraungo du. Horrek esan nahi du 400 orduko praktikak egin behar direla. Ordu horietatik, lehenengo ikasturtean % 20 eta % 50 artean egin beharko da (80-200 ordu).
Enpresako egonaldira joaten ez diren lehen mailako ikasleek ikastetxera joan behar al dute ordu horietan?2025-03-31T16:01:09+02:00

Bai. Baldintzak ez betetzeagatik enpresetan egotera joaten ez diren ikasleak prestakuntza-zentrora joango dira ordu horietan.

Ikasle guztiak joaten al dira enpresako egonaldira lehen mailan?2025-03-31T16:00:08+02:00

Ez. Enpresetan prestakuntza jasotzeko, ikasleek baldintza hauek bete behar dituzte:

  • 16 urte beteta izatea.
  • Laneko Arriskuen Prebentzioari buruzko prestakuntza gainditu izana.
  • Enpresara joan aurretik egindako azken ebaluazio partzialean ez izatea ebaluazio negatiborik 200 ordutik gorako modulu batzuetan edo 250 ordutik gorako modulu bakar batean.
  • 2024/11/04ko NAOn argitaratu zenetik justifikatu gabeko 30 hutsegite baino gehiago ez izatea.
  • Gutxienez bizikidetzarako jokabide larririk ez izatea.
Noiz egiten da enpresetako prestakuntza hasi aurreko ebaluazioa?2025-03-31T15:58:57+02:00

Aldez aurreko ebaluazio bat egingo da, enpresara joan aurretik enpresako egonaldira sartuko diren pertsonak erabakitzeko. Egoera hori enpresara joan aurreko ohiko azken ebaluazio partzialarekin datetan bat etorriko balitz, une horretan egin ahal izango litzateke.

Ikasleak ez badira enpresan bigarren egonaldira sartzen, noiz egingo dituzte praktikak?2025-03-31T15:58:09+02:00

Hurrengo ikasturtean egin beharko dira. 2025-2026 ikasturterako jarraibide zehatzak prestatuko dira.

Ikasle guztiak bigarren mailan joaten al dira enpresako egonaldira?2025-03-31T15:57:18+02:00

Ez. Bigarren mailako enpresetako prestakuntzara joateko ere baldintza batzuk bete beharko dira. 2025-2026 ikasturterako jarraibide zehatzak prestatuko dira.

Zein dira ikas-ekinezko prestakuntza-kontratuaren ezaugarriak (iraupena, lanaldia, soldata…)?2025-05-26T12:53:08+02:00

Ezaugarri hauek ditu:

  • Egin beharreko kontratuarekin lotutako kualifikaziorik ez duten pertsonei zuzenduta dago.
  • Edozein adinetako ikasleentzat da (gutxienez 16 urte), 1. edo 2. mailako C graduen kasuan izan ezik, horietan 30 urte finkatzen baitira gehienez.
  • Gutxienez hiru hilabete eta gehienez bi urte iraungo du.
  • Benetako lan-denbora, gehienez, dagokion hitzarmen kolektiboan aurreikusitako gehieneko lanaldiaren % 65 izango da, edo, halakorik ezean, legezko gehieneko lanaldiaren % 85, lehenengo urtean, edo % 85, bigarren urtean.
  • Ezin da aparteko ordurik egin. Gaueko lanak eta txandak prestakuntza-jarduerak ezin badira egin soilik onartuko dira.
  • Beste aldi batzuetan, jardueraren izaera dela eta.
  • Ez du probaldirik aurreikusten.
  • Ordainsaria aplikatzekoa den hitzarmen kolektiboan ezarritakoa izango da, eta ezin izango da % 60 baino txikiagoa izan lehen urtean eta % 75 baino txikiagoa bigarrenean, benetan lan egindako denboraren proportzioan. Ordainsaria ez da inola ere izango lanbide arteko gutxieneko soldata baino txikiagoa, benetako lan-denboraren proportzioan.
  • Langilearen Gizarte Segurantzak kontingentzia babesgarri eta prestazio guztiak estaltzen ditu, langabezia eta Soldatak Bermatzeko Funtsaren estaldura barne.
    250 langile baino gutxiago dituzten enpresek Gizarte Segurantzako kotizazioak % 100 murrizteko eskubidea dute. Enpresa nagusien kasuan, murrizketa % 75ekoa da.
Arriskuak prebenitzeko ikastaroa bertan behera uzten duen ikaslerik badago, lor al dezakezu beste bide batetik, beste erakunde batean beste ikastaro bat eginez eta, horrela, enpresara joan ahal izateko?2025-03-31T15:54:55+02:00
  • Arriskuak prebenitzeko ikastaroa ezin da lortu beste erakunde batean beste ikastaro bat eginez.
  • Ikasleek eten egiten badute zikloan ebaluatzen den arriskuen prebentzioari buruzko ikastaroa, ezin izango dute enpresara joan ikastaroa lortu arte.
Laneko arriskuen prebentzioari buruzko prestakuntzan, guztira, 50 ordu emango dira. Nola sar daitezke lehen hiruhilekoan?2025-03-31T15:53:50+02:00

Arriskuen prebentzioko 50 orduak moduluen artean banatzen dira, eta 30 ordu Enplegagarritasunerako ibilbidea moduluan sartzen dira, eta 20 ordu gainerako modulu teknikoen artean.

Ikasleek lan-arriskuei buruzko prestakuntza jaso behar dute enpresan harrera egin aurretik?2025-03-31T15:51:58+02:00

Bai. Nahitaezkoa da.
Arriskuen prebentzioko 50 orduak moduluen artean banatzen dira, eta 30 ordu Enplegagarritasunerako ibilbidea moduluan sartzen dira, eta 20 ordu gainerako modulu teknikoen artean.

Ikasleak, beka-modalitatean, alta emanda egon behar du Gizarte Segurantzan?2025-03-31T15:50:32+02:00

Bai, besteren konturako langileekin parekatzen direlako, urriaren 24ko 1493/2011 Errege Dekretuak, prestakuntza-programetan parte hartzen duten pertsonak Gizarte Segurantzaren Araubide Orokorrean sartzeko baldintzak eta baldintzak arautzen dituenak, ezarritakoaren arabera.

Zalantzak dituzu? Kontsulta iezaguzu

Bitartean
Go to Top