Prestakuntza-prozesu
osoan lagunduko dizugu

Ezagutu LH sakonki

A

Enpresako tutorea

B

Ohiko galderak

C

Dokumentazioa

D

Laguntza behar al duzu? Kontaktatu

© 2025 • Web by EncomunicacionLegala

Ondoren

Ikusi zer jakin eta egin behar duzun zure enpresan ikasleen prestakuntza-aldia bukatu eta gero

1 AZTERTU

2 EBALUATU

3 HOBETU

Ondoren

Ikusi zer jakin eta egin behar duzun zure enpresan ikasleen prestakuntza-aldia bukatu eta gero

1 AZTERTU

2 EBALUATU

3 HOBETU

1 Aztertu

Ebaluazioaren oinarriak

Enpresako tutorearen eginkizunen artean ikasleak lantokian eskuratutako ikaskuntza baloratzea dago.

Tutoreak egiten duen balorazioa kontuan hartu behar da eta pisua izan behar du azken ebaluazioan, ikasleak enpresan eman duen denboraren arabera. Alabaina, garrantzitsua da azpimarratzea azken ebaluazioaren erantzukizuna ikastetxeetako irakasleena dela beti.

Lanbide Heziketa Dualaren azken helburua pertsona gisa prestakuntza integrala lortzea da. Horregatik, helburu hori lortzeko egin diren prozesu eta jarduera guztiak aztertu eta baloratu behar dira.

Lanbide Heziketa Dualeko ebaluazioak honako ezaugarri hauek izan behar ditu:

  • Ebaluazio-metodo eraginkor bat erabiliz, ikaskuntza-prozesuan txerta dezakegu. Horretarako, lagungarria da jarraipenean aukeratutako materialak erabiltzea eta kontuan hartzea.
  • Irizpide eta parametro batzuk jarraituta, ebaluazio objektiboa lortzen dugu, prozesuaren eta esku hartu duten eragileen irudi positiboa sortuz.
  • Ebaluatutako pertsonak erraztasuna izan behar du azken ebaluazioa ezagutzeko, eta edukiek, baina batez ere emaitzek, ulerterrazak izan behar dute. Enpresak bere parte-hartzea baliagarria izan dela ikusi behar du, eta horretarako modu bat ikaslearen egonaldia ebaluatzeko ahalmena ematea da. Eragileen prestutasuna eta erabilera lortzeko, formatu digitalak erabiltzea aholkatzen da, edonoiz eta edonon erabili ahal izateko.

Enpresako tutoreak ikasleen prestakuntza-programan aurreikusitako Ikaskuntza-Emaitzak jakinarazi eta baloratuko ditu.

  • Tutoreak «gainditu» edo «gainditu gabe» gisa baloratuko du ikaskuntza-emaitza bakoitza; bigarren kasuan, kalifikazio horren zergatia ere adieraziko du. Horrez gain, ikaslearen egonaldiaren eta gaitasunen garapenaren balorazio kualitatiboa egingo du.
  • Enpresako tutoreak ikastetxeko tutoreari emango dio informazio hori, eta hark moduluetako irakasle bakoitzari helaraziko dio. Modulu bakoitzeko irakasleak enpresaren informazioa kontuan hartuko du modulua kalifikatzeko, programazioan jasotakoaren arabera.

Ebaluatzeko metodoak eta tresnak

  • Administrazioak mekanismoren bat edo tresnaren bat ezar dezake balorazio hori egiteko, eta ikastetxeko tutorea izango da enpresari jarraibide argiak emango dizkiona, gaztearen jarraipena nola egin jakiteko.
  • Balorazioak jasotzeko sistemak lineako plataformak, ikasleek egindako zeregin guztiekin osatzen dituzten jarraipen-koadernoak, enpresako tutoreek aldian-aldian berrikusi eta sinatzen dituztenak, edo enpresako tutorearentzako jarraipen-orriak izan daitezke.
  • Enpresako tutoreak balorazioa zuzenean paperean edo formatu digitalean egin dezake, edo ikastetxeko tutoreari jakinarazi diezaioke jarraipen-bileretan, eta gero tutoreak dokumentu batean edo artxibo edo plataforma informatiko batean jaso dezake.

Amaierako ebaluazioa ikasleek enpresan egiten duten egonaldiaren amaieran egiten da, baina ezinbestekoa da prestakuntza-aldi osoan etengabeko ebaluazioa egitea, kontrola eta jarraipena egin ahal izateko, ikasleen bilakaera eta Ikaskuntza-Emaitzen (IE) lorpena zein izan den jakiteko.

Are gehiago, enpresako tutoreak hilean behin Ikaskuntza-Emaitzen jarraipena egiteko tresnak izan beharko ditu.

Eusko Jaurlaritzaren ekimen bat oso interesgarria da. Bertan, lanbide-arloen arabera, Ikaskuntza-Emaitzen hileroko jarraipena egiteko taula batzuk proposatzen dira, egindako zereginak eta IEekin duten harremana kontrolatzeko. Klikatu hemen ezagutzeko.

Edonola ere, ikastetxeko tutoreak ikasleen jarraipena egiteko beharrezko tresnak emango ditu, besteak beste, ikaskuntzaren jarraipena egiteko koadernoak. Koaderno horietan honako hauek deskribatuko dira:

  • Ikastetxearen eta tutorearen datuak
  • Enpresaren eta tutorearen datuak
  • Ikaslearen datuak
  • Egindako jarduerak
  • Egindako zereginen hileroko parteak eta egindako lanaren hileroko balorazioa (zenbakizko eskala)
  • Bertaratze-kontrola atzerapenen eta hutsegiteen partearekin
  • Lanbidearen ikaskuntzarekin lotutako ezagutza teknikoak baloratzeaz gain, bai ikastetxeak ikaslea ebaluatzez buka dezan, bai agian etorkizunean kontratatzea pentsatzen ari den enpresarentzat, interesgarria da beste gaitasun transbertsalago batzuk behatzea, hala nola autonomia, komunikazioa, antolaketa, talde-lana, arazoak konpontzeko gaitasuna eta abar. Komeni da prestakuntzan zehar jarraipena behin baino gehiagotan egitea, ikaslearen bilakaera ikusi ahal izateko.
  • Berriz ere, eta hautaketa-funtzioan garrantzitsua zen bezala, lanpostuaren zeharkako gaitasunak baloratzerakoan beharrezkoa da:
    • Postu horren gaitasun kritikoak eta, hala badagokio, enpresaren gaitasun korporatiboak finkatzea.
    • Etiketatik harago (aipatutako autonomia, komunikazio edo antolamendua), beha daitezkeen portaeretan pentsatzea, esate baterako, jarraipen-fitxaren adibidean agertzen direnak.
Zeharkako gaitasunen balorazioaren jarraipena egiteko fitxaren adibidea

Administrazio eta Finantzetako GMHZko ikasle bat gestoria batean trebatzen ari da. Gestoria horrek zeharkako zenbait gaitasun ezarri ditu kontabilitate- eta zerga-aholkulariaren lanposturako funtsezko gisa, dagozkion ebidentziekin. Ebidentzia bakoitza 1etik 5era balora daiteke, kualitatiboki edo, besterik gabe, ikusia, ikusi gabea edo erdizka ikusia markatuta.

KOMUNIKAZIOA

Zeregina 1. data 2. data 3. data

Telefonoari modu formalean erantzuten dio, kortesiazko formulak erabiliz, ahots-tonu egokiarekin, beharrezko informazioa jasotzen duela ziurtatuz, etab.

….. ….. …..
Mezu elektronikoak goiburuarekin eta agurrarekin idazten ditu, ortografia-akatsik gabe, hariari eutsiz eta sintetikoa eta argia izanik. ….. ….. …..

ANTOLAMENDUA

Zeregina 1. data 2. data 3. data

Lanpostua txukun mantentzen du, ezinbesteko paperak mahai gainean dituela, eta bezero bakoitzaren dokumentazioa dagozkion karpetetan gordetzen du.

….. ….. …..
Fitxategi informatikoak behar bezala gordetzen ditu, gestoriaren antolamenduaren eta nomenklaturaren arabera. ….. ….. …..
Agenda fisikoa edo digitala erabiltzen du agintzen zaizkion zereginak idazteko. ….. ….. …..

AUTONOMIA

Zeregina 1. data 2. data 3. data

Zeregin bat agintzen zaionean, ulertu duela ziurtatzen du, beharrezko galderak egiten ditu eta gero bere kabuz egiten du, eta azken aukera gisa bakarrik eskatzen du laguntza, autonomiaz konpontzen saiatu denean.

….. ….. …..
Bere lana lehenago amaitzen badu, besteen eskura jartzen da, laguntza eskaintzen die, egin gabe dauden zereginak bilatzen ditu edo zergekin eta kontabilitatearekin lotutako bere intereseko gaiei buruz irakurtzeko aprobetxatzen du. ….. ….. …..

Ebaluazio-ereduak eta -adibideak

Hona hemen ebaluazio-eredua hobeto ulertzeko zenbait adibide. Dokumentu horiek adibidetzat hartu behar dira ikaslearen jarraipena egiteko ereduak kontsultatzeko eta egiaztatzeko, baina kalifikazioen haztapena eta beste datu batzuk Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak zehazten ditu, eta LHko ikastetxeak enpresako tutorea gidatuko du ebaluazioa egiteko, bai eta dokumentuak enpresako tutoreari eman ere.

Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren ereduak
Hona hemen beste erkidego eta ikastetxe batzuetako zenbait adibide, ebaluazio-eredua hobeto ulertzeko.

Beste adibide batzuk
  • Ereduzko ebaluazio-dokumentuak (prestakuntza-jarduera bakoitzerako zehaztapen-fitxa, enpresako prestakuntzaren jarraipen-dokumentua, eguneroko txostena, ebaluazioen laburpena eta balorazioak). Turaniana BHI – Andaluziako Junta 
  • Txandakatze-erregimeneko LH Dualeko Ikaskuntza-Emaitzak Ebaluatzeko Eredua. Eusko Jaurlaritza
  • Ikaskuntza-emaitzen ebaluazioaren adibidea GMHZ. FM Produkzioaren Programazioa
  • Ikaskuntzaren balorazioari buruzko hiru hilean behingo txostenaren eredua. Virgen de la Paloma BHI. Madril
  • Txandakatze-erregimeneko LHko amaierako memoriaren ereduaren adibidea. Eusko Jaurlaritza

2 Ebaluatu

3 Hobetu

Ebaluazioa hobekuntza tresna gisa

Ebaluazio sistematiko, zorrotz eta ulerterraza da LH duala hobetzen jarraitzeko eta etorkizunerako erabakiak hartzeko tresnarik onena.

Ebaluazioa ikaslearen zerbitzura dago, baina hezkuntza-sistemarako tresna gisa ere bai. Prozesu osoa sakon ebaluatuta, hobekuntzak egiteko erabakiak har daitezke, eta, Dualaren kasuan, modalitate sendo eta parte-hartzailea sor daiteke. Beraz, prestakuntza dualaren sistema etengabe hobetzeko tresna da.

Prestakuntza-prozesua egin ondoren, enpresak LH dualak bere antolaketarako zituen helburuak eta perspektibak bete diren baloratu beharko du. Lehen esan bezala, prestakuntza eskaintzeko arrazoiak askotarikoak dira, baina gehien-gehienak lotuta daude:

  • Erakunderako talentua erakartzea, belaunaldiarteko erreleboaren bidez edo lantaldea handitzearen bidez. Horrela, etorkizuneko hautaketa-prozesuetatik eratorritako kostuak aurrezten dira.
  • Erakundearen beharren arabera prestatutako profesionalak izatea, eta prestakuntza-zikloaren curriculumean jasotako prestakuntza osagarria ere eskaintzea.
  • Etorkizuneko langileari enpresaren printzipioak eta balioak transmititzea.
  • Aire freskoa erakartzea erakundera, bai gaitasun teknikoei dagokienez, bai zeharkakoei dagokienez.
  • Belaunaldi berriak prestatzea, gizarte-erantzukizunagatik edo produkzio-sektorearen kontzientziagatik, eta sektore horrek behar bezala prestatutako profesionalen poltsa bat izatea.

Nolanahi ere, asko dira enpresak LH dualean parte hartzearen abantailak, eta beti dira erakundea hobetzeko arrazoi eta tresna.

Eta orain zer?

Enpresak EZ du ikasleak kontratatzeko betebeharrik bere prestakuntza-aldia amaitutakoan, baina langile kualifikatuak eta prestatuak behar dituenean, askotan, lehendik ezagutzen dituen ikasleak kontratatzen ditu, enpresaren beharren eta profilaren arabera prestatu baitira.

Ikaslearekin harremanetan egon den enpresaren zeregina honako hau da:

  • Ikasketekin jarraitzeko orientazioa eskaintzea; unibertsitate-graduetarako, espezializaziorako E graduetarako eta beste heziketa-ziklo batzuetarako lotura.
  • Lan-munduan sartzeari buruzko zalantzak argitzen laguntzea. Enpresak enpresa-erakunde gisa duen ikuspegitik orientatu ditzake ikasleak, CV bat uztera animatuz eta haren edukiari eta orientazioari buruzko aholkuak emanez, beste enpresa batzuetara bidal ditzaten. Horrez gain, antzeman diren gabezia edo hobetzeko alderdietarako prestakuntza osagarria ere proposa diezaioke.

LH Duala funtsezko pieza bihurtu da Espainiako lan-merkatuaren etorkizunerako, eta aldi berean prestakuntza teorikoa eta praktikoa enpresa batean eskuratzeko aukera eman die gazteei. Prestakuntza-modalitate horrek aukera ematen du berehala lan-munduan sartzeko beharrezkoak diren gaitasunak eta trebetasunak garatzeko, enplegagarritasun-tasa handiarekin.

Espainiako Merkataritza Ganberaren datuen arabera, LH Dualeko graduatuen % 70ek enplegua dute sektorean, 3tik 1ek kontratu mugagabea du eta 4 lanpostutik 3 lanaldi osokoak dira.

Laneratzea nabarmen hobetzen ari den faktoreetako bat LH duala da. LH dualeko ikasleen Gizarte Segurantzako afiliazio-tasak nabarmen handiagoak dira, gehien bat erdi-mailako graduetan. Erdi-mailako LH dualeko ikasleei ikasketak amaitu eta lehen urtetik hobeto doakie, prestakuntza dualik gabeko ikasketetan baino % 4,3 afiliazio-tasa handiagoa dute eta. Alde horrek handitzen jarraitzen du hurrengo urteetan, eta afiliazioa % 74koa da laugarren urtean.

Goi-mailako LH dualaren kasuan, aldea are handiagoa da. Goi-mailako LH dualeko graduatuen lehen urteko laneratzea hirukoiztu egiten da prestakuntza-modalitate hori jarraitzen ez dutenekin alderatuta. Prestakuntza-sistema hori oso eraginkorra izan da ikasleak lan-munduarekin lotzeko, haien enplegu-aukerak hobetu eta trebetasunak merkatuaren beharretara egokitzen baititu.

Halaber, datuek erakusten dute autonomia-erkidegoen artean alde nabarmenak daudela LHko graduatuen laneratzeari dagokionez. Erdi-mailako LHren kasuan, afiliazio-tasarik altuena, lehen urtearen ondoren, Murtziako Eskualdeari dagokio (% 36), ondoren Asturiasi (% 36) eta Madrili (% 34). Hala ere, laneratzea txikiagoa da zenbait eskualdetan, adibidez, Ceutan eta Melillan (% 46,3), baita Extremaduran, Andaluzian eta Asturiasen ere, hirugarren urtean % 50 inguruko tasa dute eta.

Bestalde, goi-mailako LHn, Errioxa eta Katalunia nagusitzen dira lehen urtearen ondoren laneratze-tasetan, % 50eko enpleguarekin; eta, jarraian, Nafarroa (% 49) eta Euskal Autonomia Erkidegoa (% 47). Kasu horietan, enplegu-tasek hobera egiten jarraitzen dute graduatu ondorengo urteetan.

Ohiko galderak

Ikaslearen ebaluazioaz arduratzen den enpresako tutorea al da?2025-03-31T15:28:48+02:00

Ikasleen azken ebaluazioaren azken arduradunak LHko ikastetxeko irakasleak dira, baina betiere enpresako tutorearen balorazioak kontuan hartuta.

Prestakuntza-aldia amaitutakoan, enpresak ikasleak kontratatzeko betebeharra al du?2025-03-31T15:13:28+02:00

Ez. Hala ere, langile kualifikatuak eta prestatuak behar dituenean, askotan, lehendik ezagutzen dituen ikasleak kontratatzen ditu, enpresaren beharren eta profilaren arabera prestatu baiti

Nola ebaluatzen da ikaslea? Nork eta nola ebaluatzen da enpresako egonaldia? Enpresako tutoreak zer funtzio betetzen du ikasleen ebaluazioan?2025-05-26T13:27:52+02:00
  • Enpresako tutoreak ikasleen prestakuntza-programan aurreikusitako ikaskuntzaren emaitzak jakinarazi eta baloratuko ditu.
  • Enpresako tutoreak ikaskuntza-emaitza bakoitza gainditutzat edo gainditu gabetzat joko du, eta enpresako egonaldiaren balorazio kualitatibo globala egingo du.
  • Enpresako tutoreak ikastetxeko tutoreari emango dio informazio hori, eta lehen mailako moduluen irakasle bakoitzari helaraziko dio. Modulu bakoitzeko irakasleak modulua kalifikatzeko enpresaren informazioa, programazioan jasotakoaren arabera.La persona tutora de empresa informará y valorará los Resultados de Aprendizaje previstos en el programa formativo del alumnado.
Lanbide-heziketa osorako errubrika komuneko eredurik ba al dago enpresako tutoreek ikasle bakoitzari irizpideak bete beharko lizkiokeena, kalifikazio kualitatiboa kalifikazio kuantitatibo bihur da2025-03-31T15:11:11+02:00

Errubrika ikastetxean bertan egin behar da, espezialitate bakoitzaren beharrak kontuan hartuta.

Zer ikasle igarotzen dira 1. mailatik 2. mailara?2025-03-31T15:10:19+02:00
  • 1. mailatik 2. mailara igarotzeko, 21/2019 Foru Aginduaren V. kapituluko 20.5 artikulua bete beharko da.
  • Orduen zenbaketari dagokionez, dagokion curriculumaren arabera lanbide-moduluan guztira zenbat ordu dauden hartuko da kontuan.
  • Praktiketako egonaldiaren kalifikazioa gainditua bada, moduluaren kalifikazioa hartuko da kontuan (gela eta enpresa).
  • Praktiketako egonaldiaren kalifikazioa gainditu gabea bada, moduluaren behin-behineko kalifikazioa hartuko da kontuan (gelako kalifikazioa).
Lehen mailako ikasle batek ez badu enpresan prestakuntza jasotzen baldintzak betetzen ez dituelako edo enpresak ez-gai gisa ebaluatu diolako, 2. mailan egin behar ditu prestakuntza-orduak, baina noiz ikusiko ditu 2. mailan ordu horietan ematen diren ikaskuntza-emaitzak? Nola ebaluatuko dira ikaskuntzaren emaitza horiek 1. mailako moduluak ebaluatuta badaude?2025-03-31T15:08:07+02:00
  • Irailean egingo denez 1. mailako IEen enpresako egonaldia, bigarren mailako irakasleak arduratuko dira ikasle horien jarraipen-plana egiteaz, eta ikasgelan ikusitako ezagutza horiek eskuratzeko behar diren bitartekoak emango dizkie.
  • Enpresako egonaldiaren ebaluazioa gainditua edo gainditu gabea da. Gainditutako lehenengo notak legenda bat izango du (Educan), eta horrek esango du behin-behinekoa dela 1. mailako enpresako ebaluazioa egin arte, 2. mailan. 1. mailako irakasleak arduratuko dira bere lanbide-modulua enpresan egoteari dagokion kalifikazioa eransteaz. Gainera, 1. kurtsoko lanbide-moduluaren memorian jaso beharko dira enpresan 1. kurtsoko egonaldia gainditu gabe duten ikasleen lanbide-moduluaren azken kalifikazioaren irizpideak.
Zer gertatzen da pertsona batek enpresako egonaldia eteten badu? Nola eragiten die moduluei? Noiz berreskuratzen dira enpresetako lehen egonaldiko gainditu gabeko orduak?2025-03-31T15:06:22+02:00

Enpresako egonaldia baterako paketetzat hartuko da, eta gainditu gabea edo gainditu gabea izango da. Enpresako egonaldia gainditzen ez duten ikasleek ordu horiek berriro egin beharko dituzte bigarren ikasturtean, eta ikasturte horretan beren gain hartuko dituzte DUAL praktika-ordu guztiak.

Lehen mailako moduluei eta horien kalifikazioari dagokienez, honako hauek gerta daitezke:

  • Ikasleek ikasgelan zein enpresan IEak gainditzen ez badituzte, modulua ez da gainditu. Enpresako egonaldia eta ikasgelan etendako moduluak berreskuratu beharko dira, betiere mailaz igotzeko baldintzak betetzen badira.
  • Ikasleek ikasgelan IEak gainditzen badituzte baina enpresako egonaldia eteten badute, ordu horiek bigarren mailan berreskuratu beharko dituzte.
  • Ikasleek enpresako egonaldia gainditzen badute eta ikasgelako moduluren bat edo batzuk gainditzen ez badituzte, ikasgelako RAEak berreskuratu beharko dira.
  • Hezikarekin lanean ari gara tresna informatikoa egoera horietara egokitzeko.

Zalantzak dituzu? Kontsulta iezaguzu

Bitartean
Go to Top